Zabeležka sestanka / Predstavitev študije »ANALIZA TVEGANJ POVEZANIH Z NEIZGRADNJO DRUGEGA TIRA KOPER – DIVAČA IN MOŽNIH ALTERNATIV« Ministrstvo za infrastrukturo, 8.1.2016, 10.00 – 12.15
Študija avtorjev, Dr. Jožeta P. Damjana, Dr. Aleša Groznika in Dr. Bogdana Zgonca je končana in ponuja ključne odgovore na vprašanja: KAKŠNA TVEGANJA PRINAŠA NEIZGRADNJA DRUGEGA TIRA KOPER - DIVAČA? KAKŠNE SO ALTERNATIVE? IN O EKONOMSKI UPRAVIČENOSTI ter NAJPRIMIRNEJŠIH MODELIH FINANCIRANJA TEGA PROJEKTA!
Člani civilnodružbene organizacije SINTEZE podpirajo projekt drugega tira in obenem opozarjajo na obveznost strokovnega nadzora nad izvedbo projekta, da se izognemo neprijetni praksi pri izvedbi sorodnih gradbenih projektov v R. Sloveniji.
KAKŠNA TVEGANJA PRINAŠA NEIZGRADNJA DRUGEGA TIRA KOPER - DIVAČA? KAKŠNE SO ALTERNATIVE? EKONOMSKA UPRAVIČENOST IN NAJPRIMERNEJŠI MODEL FINANCIRANJA PROJEKTA!
Objavljamo članek o 2. tiru: Dnevnik, Trajnostni razvoj, 21.12.2015
Objavljamo članek o 2. tiru. Vir: Specializirana revija za trajnostni razvoj EOL 103, november 2015
Naslov je kajpak parafraziran verz najbolj prešernega jurista med poeti z aluzijo na zloglasni drugi tir med Koprom in Divačo, ki se nam žal ne bliža tako optimistično kot se je nekdaj južna železnica. Utemeljena je bojazen, da bodo po naši preljubi domovini ”iz Ljubljane v druge mesta” kmalu nemoteno poletavali le še pernati ptiči, saj se bo zaradi nekaterih nespametnih ali koristoljubnih človeških ”tičkov” tovor z vlaki vred preselil onkraj slovenskih mejá.
Zaradi velikega razvojnega potenciala naj financiranje in izgradnjo drugega tira izvede država. GZS-Združenje za promet predlaga, da naj država, če se želi izogniti povečanju javnega dolga zaradi najetih kreditov, sklene z DARS-om mandatno pogodbo o izgradnji drugega tira. DARS se za to naložbo zadolži v svojem imenu in za svoj račun, vendar na podlagi poroštva države.
Vlada RS naj sprejme takojšnjo odločitev o projektu izgradnje drugega tira Koper - Divača in zagotovi pogoje razvoja transportno logistične panoge ter celotnega gospodarstva Republike Slovenije.
S strani zainteresiranih slovenskih podjetij, predstavnikov znanosti, združenj in druge strokovne javnosti je prišla pobuda, da se v okviru Združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije ustanovi iniciativna skupina za modernizacijo železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji.